Aeromodelismul are o lungă şi frumoasă istorie în ţara noastră, fiind gândit de la bun început ca o componentă indispensabilă a aviației mari. Primii paşi ai aeromodelismului în România au fost făcuţi în urmă cu 111 ani.
În anul 1906, constructorul şi viitorul pilot Aurel Vlaicu prezenta d-lui Ministru al Educaţiunii Publice, Spiru Haret, o machetă 1:10 a viitorului avion "VLAICU-I". Prezentarea a fost făcută în Parcul Carol din Bucuresti şi a inclus şi o demonstraţie în zbor a aeromodelului. Succesul aeromodelului în zbor a avut drept premiu încheierea unui contract cu statul pentru realizarea la scară reală a avionului.
În anul 1934, Primul Campionat Național de Planoare a avut loc pe aerodromul de la Sânpetru, lângă Brașov. Planoarele a fost lansate de pe o pantă aflată la 60m de sol și s-au înălțat la 80m deasupra pantei.
În anul 1942, Primele cursuri de aeromodelism au fost predate în Germania de către instructorii români Ioan Bobocel și Anania Moldoveanu.
În ani 1938-1960, Centrul experimental pentru zborul aeromodelelor a fost creat și condus în București. În timpul celui de-al Doilea Război Mondial el a fost mutat la Craiova și apoi la Câmpina. În 1954 a fost mutat înapoi la București, iar în 1960 a fost închis de către sovietici. Centrul a format 700 de constructori de aeromodele (liceu și universitate). De asemenea, a publicat planuri, cărți și a organizat conferințe și întâlniri pe aceeași temă.
În ani 1954-1968, Noi categorii de aeromodele au fost introduse și zburate: aeromodele indoor-micromodele(1 gram), aeromodele captive de acrobație și viteză, combaturi, planoare radiocomandate, motoplanoare și elicoptere.
În anul 1968, Primul Campionat Național de Machete de Rachete a avut loc în Târgoviște pentru categoriile de motoare de rachete cu impuls între 2.5 și 5.0 Nm. De asemenea, a fost înființată Federația Română de Modelism (afiliată FAI), care a organizat, la ceea ce este acum renumita salină de la Slănic Prahova, Campionatul Național de Micromodele (1 gram). Aceasta a mai organizat concursuri de aeromodele și rachete la Suceava, concursuri de machete zburătoare la Bacău și concursuri de zbor liber (F1) la Sibiu.
1952 - Aerodromul "Popesti-Leordeni"
9 instructori (constructori și zborători) cu pulso reactoare (175-200km / h). Aeromodelele și motoarele au fost construite în Centrul experimental de aeromodele, Campina-România.
1957 - Moscow
Campionul european, Anania Moldoveanu (clasa de zbor liber F1C - motor de 2,5 cc)
1957 - Cluj-România:
Prima echipă FAI din România (2.5 cc motor diesel) . În tabloul echipei de campion național: stânga, pilotul G. Craioveanu, pilotul de mijloc de la Sf. Purice. Directorul de concurs a fost Sf. Benedec
1958 - Campionatul Național
Târgul Mureş; Modelul "OK", de 750 g, motor de 2,5 cc diesel. (acesta este modelul campion în imagine)
1963 - Iași
De 5 ori campinoni cu echipa de curse (pilotul din stânga Sf. Purice și pilotul lui G. Craioveanu)
1963
Elicopterul Monoblade stabilește un record mondial: 3600m (11104 picioare) și 3 ore (stânga Sf. Purice, dreapta G. Craioveanu)
1969
Introducerea noii categorii F2D (combat) în România
1970
Campionatul Mondial pentru modele indoor la Slanic - România
1970
În salina Ocna Muresului, Slanic Prahova - România s-au stabilit un număr mare de zboruri record de 30-35 minute.
1973-Saliste, Sibiu-Romania
Curs de aeromodele radiocomandate (motor de 10 cc) cu 18 elevi-profesori de la "Casa Pionierilor".
1974
Primul curs pentru piloți RC (zbor la panta) predat în România (Brașov, San Petru) Aici veți putea găsi sursa informatiei.
În cazul în care deţineţi materiale în legatura cu istoria aeromodelismului şi doriţi să fie publicate pe pagina ARA rugăm să ne contactaţi la adresa de e-mail info@aeromodelism.ro
Când: 25/08/2018
Unde: Liberty Technology Park din Cluj-Napoca, ROMANIA, Strada Gării nr. 21, Jud. Cluj
Scopul aceștui eveniment este prin esență promovarea aeromodelismului și a modelismului în general și face parte din campania inițiată de catre Asociația Română de Aeromodelism de a organiza competiții cu caracter deschis venind ast
Când: 26/08/2017
Unde: Liberty Technology Park din Cluj-Napoca, Strada Gării nr. 21
Scopul aceștui eveniment este prin esență promovarea aeromodelismului și a modelismului în general și face parte din campania inițiată de catre Asociația Română de Aeromodelism de a organiza competiții cu caracter deschis venind ast